maandag 23 februari 2009

En zo kan het ook - deel 3

Het was tijd voor een nieuwe vloer in de keuken. Totdat we de hele keuken gaan vernieuwen willen we nog even een strak zeiltje in de keuken, zodat de keuken net wat beter oogt. Op naar de Gamma.. daar blijken ze echter geen vinylvloeren te verkopen. Maar de winkelmedewerker wijst me op de Kwantum die in Diemen zit.. een kwartiertje rijden. Bedankt voor de tip. We zetten koers naar Diemen.
Als wij een keuze hebben gemaakt voor een simpel zeiltje.."€ 29,99 én gratis gelegd" gaan we naar een balie waar een medewerker van de Kwantum met twee collega's in gesprek is. Hij klaagt honderduit dat hij nog niet gegeten heeft..hij puft en steunt.. en laat ons wachten. Ook de collega's geven ons geen aandacht. Na enige tijd wachten vraagt hij toch waar hij ons mee kan helpen. Ik wil graag een stukje zeil, 2,5 meter heb ik nodig, en ik zie dat dat gratis gelegd wordt. Klopt. De medewerker vult de bon in, zet de prijs erop en geeft aan dat de korting wordt verrekend door het van de kassabon te halen en het restant kan dan betaald worden aan de stoffeerder. Als ik al mijn gegevens heb ingevuld en hij de voorwaarden van de korting heeft overhandigd, kijkt hij naar het adres waar het zeil gelegd moet worden.."Oh..Bussum?... ja, maar dan wordt er € 1,- /km voorrijkosten berekend.." Ik geef aan dat ik dat nergens zie staan, en de medewerker kan het ook niet terugvinden..Puffend en steunend belt hij de bedrijfsleider die nog eens herhaalt wat de medewerker zei.. ik ben het gezeur zat en heb eigenlijk zin om weg te lopen. Ik voel me in de maling genomen. Maar omdat ik toch het vloertje snel gelegd wil hebben, zet ik me erover heen. Doe het maar en ik zie de stoffeerder vrijdag wel komen.. De man vult de bon verder in en geeft aan dat ik het bedrag bij de kassa mag voldoen en dat ik dan de bon weer naar hem terug moet brengen.. verbouwereerd loop ik naar de kassa.. wat een service! We rekenen af en ik grap dat het terugbrengen van de bon 5 euro kost. Ze kunnen er niet echt om lachen en ik eigenlijk ook niet meer.
Vol ongenoegen stappen we in de auto.. ik hou mijn hart vast voor vrijdag..

De medewerker had nog gezegd dat om het precieze tijdstip van het bezoek van de stoffeerder te weten te komen dat je op de betreffende dag tussen 9.30-10.00 uur kunt bellen naar een 06 nummer. Ik bel dus om 9.30 uur, maar geen gehoor. Ik bel om 9:50 uur opnieuw, maar weer geen gehoor. Om 10 uur nogmaals; ja, nee, ze zijn nog druk met de planning; de stoffeerder belt zo terug. En inderdaad belt de stoffeerder binnen vijf minuten en geeft door dat ze tussen 12 en 2 uur op de stoep staan..Oké, prima. Tot straks.
Om 11.30 uur word ik gebeld; of ze een kwartiertje eerder kunnen komen. Geen probleem. En keurig dat ze even bellen.

Om 12.00 uur staan ze op de stoep; met een coupon.. meneer, had u een coupon gekocht. Nee, ik heb gewoon 2,5 mtr van de rol gekocht. De stoffeerder belt met de Kwantum; het is niet duidelijk waarom er een coupon geleverd is, behalve dan dat de Kwantum zo van de coupons afkomt.. niet netjes.

Al met al legt de stoffeerder het keurig en ziet het er goed uit; maar een coupon, zo zegt de stoffeerder, verhoogt de kans op bobbelen.

Als tegemoetkoming voor het feit dat het een coupon is hoef ik verder geen kosten meer te betalen. Dat is schappelijk, maar de hele wijze waarop dit traject is afgehandeld verdient geen schoonheidsprijs. De Kwantum heeft er geen cent op verdient, en ik zal niet snel meer naar de Kwantum. En er verschijnt een artikel op mijn blog..

Mystery shopping onderzoek kan dit soort trajecten inzichtelijk maken; de informatieverstrekking in de winkel was niet goed, het materiaal dat werd meegegeven was niet goed, en uiteindelijk kost dit traject de Kwantum geld. Zonde dus. Schakel Measure Minds in om mystery shopping onderzoek uit te laten voeren en verbeter de klantgerichtheid. Kijk op de site voor meer informatie of bel 035-6989898.

Geen opmerkingen: