maandag 13 juli 2009

Ik ga er een klachtenrapport van maken!


 

Ik heb een mobiel internet abonnement besteld, zodat ik altijd online kan zijn. De vakantie komt er aan, dus dat is altijd handig. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat de achterblijvers op kantoor het ook zonder mij redden. Maar dat komt wel goed.

Nu is het zo dat je voor zo'n abonnement een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel moet hebben, jonger dan een jaar. Daar kwam ik achter op de ochtend dat de internet usb stick zou worden bezorgd. Dat hadden wij helaas niet liggen en dus hebben we er snel eentje laten faxen door de Kamer van Koophandel. Even bellen en een half uurtje later ligt die op de fax.. maar helaas. Een fax volstaat niet. Het moet een origineel zijn. Dus de koerier neemt het pakje weer mee… mghrrr.. nog steeds geen mobiel internet dus.

Gelukkig zei de meneer van de Kamer van Koophandel dat hij ook nog een origineel per post zou sturen. En inderdaad, dat ligt keurig netjes de volgende dag in de bus. Nieuwe afspraak maken met de koerier.. ja, meneer Reichert, geen probleem meneer Reichert. We komen het zaterdag bij u afleveren. Is dat ok? U ontvangt de dag ervoor een mail met een tijdspanne waarbinnen de koerier langskomt. Keurig hoor. Dat is netjes geregeld. En inderdaad, vrijdag krijg ik een mail met daarin de tijdstippen waartussen de koerier komt; tussen 9:33 en 11:33 uur. Nee, niet om half tien, maar 9:33 uur.. de voorbereiding lijkt in ieder geval perfect in orde..

Het is zaterdag en de tijd verstrijkt.. u snapt het al.. het is 17:03 uur 's middags en nog steeds koerier gezien. Toch maar even bellen.. hij is nog niet geweest? Nee. Wij kunnen niet bellen met de koeriers, het is erg druk.. maar ze stoppen pas met rijden als ze alles hebben weggebracht.. oh.. ok. Dan wacht ik nog wel even..en dat wachten duurt nog voort.

Inmiddels is het maandag en ik heb maar weer gebeld. Hij is niet geweest? Nou, ik ga er een klachtenrapport van maken hoor! Maar ik wil gewoon weten wanneer het wél wordt afgeleverd.. nee, ik moet eerst een klachtenrapport maken en dan pas kan ik erachter komen wat er mis is gegaan. Maar ik hoef helemaal niet te weten wat er mis is gegaan! Ik wil gewoon weten wanneer het WEL wordt afgeleverd. Ja, als ik het klachtenrapport indien weten we binnen 24 uur wat er is misgegaan…. Ok.. ik wacht wel…. Wat gaat hier nu mis met de klantgerichtheid.. het begin leek zo goed te gaan, met alle aankondigingen. Maar helaas, de koerier komt niet en niemand weet verder iets.. maar hoe kom je hier als koeriersbedrijf achter? Dat je klanten zo worden behandeld en dat er geen oplossing wordt geboden? Inderdaad.. mystery shopping onderzoek.. Geeft u een perfect beeld van hoe het hele traject verloopt. Interesse? Neem geheel vrijblijvend contact met Measure Minds; bel 035-6989898 of mail naar sreichert@measureminds.nl. Dan maak ik een klantrapport voor u aan..


 

Geen opmerkingen: