woensdag 22 juli 2009

Laat dan maar zitten..

Natuurlijk niets meer gehoord van de provider. Dan toch maar weer zelf de telefoon gepakt. Ja, zoveel moeite moet je doen om klant te kunnen worden. Goeiemiddag, telecomprovider X. Nee, ik zie hier dat u het pakketje hebt geweigerd. Wilt u het alsnog laten afleveren? Nou, dan wil ik wel graag dat er een aantekening bij wordt gemaakt dat de ingangsdatum van het contract niet 2 juli is, maar de datum van aflevering. Kan dat? Ja, ik zet het bij ons in het systeem. En ik heb nu gesproken met? .. met Marsha.. En wat is uw achternaam? Meneer, wij hoeven alleen onze voornaam te zeggen, ik ben Marsha van de onlinewinkel. En ik heb de notitie in ons systeem gezet, zodat iedereen het kan zien. Ja. Iedereen, behalve ik dus.. ja.. dat klopt. Nou, wilt u het pakketje nog afgeleverd hebben? … weet u wat? Laat dan maar zitten.

Je steekt als bedrijf veel geld in acties om nieuwe klanten binnen te halen. Je hebt de klant eigenlijk al binnen, maar er zijn wat problemen met de aflevering. Kan gebeuren. Als je dat goed oppakt kan je laten zien dat je een kundig bedrijf bent, met hart voor je klanten. Maar op deze manier moet je als klant zó je best doen om klant te mogen worden, dat ik er geen zin meer in heb. Zou de top van de telecomprovider weten dat het er zo aan toe gaat? Er is een manier om dit soort problemen te signaleren.. u raadt het al.. mystery shopping onderzoek.. Bel of mail me voor meer informatie. Measure Minds helpt.

Geen opmerkingen: